29 Nisan 2012 Pazar



22 Mart 2012 tarihinde İstanbul Maslak Sheraton'da gerçekleştirilen 6. Marketing Power Conference'ın bu yılki teması "Pazarlamanın Renkleri" idi.



Marka, ürün, müşteri, sosyal medya, mobil pazarlama, dijital pazarlama ve kurumsal iletişim gibi pazarlamanın birçok farklı renginden değerli davetlinin yer aldığı konferansta, "Pazarlama Manifestosu/Pazarlama Baştan Yazılıyor" başlıklı oturumda konuk konuşmacı idim. Yoğun ilgi gören konuşma metnimi ve konferanstan birkaç kareyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Keyifle okumanızı dilerim.






PAZARLAMA MANİFESTOSU
ON EMİR



1. Dijital Devrim ve Deneyim Pazarlaması Yaşanıyor.
Analogdan dijitale geçen dünyada her ikisi de yaşıyor.
Herşey daha hızlı yapılmak zorunda.
Proaktif hareket etmek kaçınılmaz.

2. Ticari ile Sosyal Pazarlama Yakınsamasına Şahit Oluyoruz.
Ürün satın alınırken:
Kim üretiyor?
Nasıl üretiyor?
Ürünün tüketiciye, çevreye ve dünyaya faydası nedir?

3. Sürdürülebilir Pazarlama-Sürdürülebilir Yaşam Biçimi Birlikteliği Oluşuyor.
Çevreye duyarlı pazarlama.
Sosyal sorumlu ve bilinçli tüketici birlikteliği. Savurganlık yok.

4. Tüketicinin Davranışlarında Akıl ve Duygu Birlikteliği Görülüyor.
Tüketici hem akıllı hem de duygusal.
En iyi ürünü, en uygun yerden, en iyi fiyattan istiyor.
Hedefe yönelik alışveriş tarzına sahip.
Ürünün ve tüketimin kültürel ve benlik boyutunu önemsiyor.

5. Her Alanda Doğallık, Hakikilik Filizleniyor.
Doğal ürünlere, doğal davranışlara, doğal yaşama özlem.
Yapmacık, kandırmacı iletişim yerini daha insani olana bırakıyor.
Samimiyet, dürüstlük ve güvene dayalı açıklık kültürü.
Yalanlarla değil, gerçek öykülerle tüketicinin düşünmesini, beğenmesini sağlamaya çalışmak gerekiyor.

6.Yaratıcılık ve İnovasyon Vazgeçilemezler Haline Geliyor.
Tüketicinin sadece dikkatini çekmek değil, onun yaşantısına anlamlı katkılarda bulunmak gerekiyor.
Tüketiciyi içine çekmek ve çevresini de etkilemesi arzulanıyor.
Esnek çalışmaya yatkın, çoklu yeteneğe, bilgiye sahip yeni nesil pazarlama uzmanları geliyor.

7.Karşılıklı Öğrenme ve İşbirliği Vazgeçilemez Oluyor.
Uzun dönemli ilişki için karşılıklı öğrenme ve işbirliği şart.
Prosumer ve açık inovasyon bu yolla ancak gerçekleşiyor.
Fikirleri paylaşmak, yeni şeyler yaratmak sorunların çözümünde bizlere yardımcı oluyor.

8.Tüketici Odaklılık, Tüketici Egemenliği ve Güçlenmesi Önlenemez Olarak Büyüyor.
Bolluk dünyasında tüketiciler artık kontrole sahip.
Haklarını ve tercihlerini kullanarak piyasaya yön veriyor.

9. Mutluluk ve tatmin sağlıyor.
Pazarlama korkuları gideren, konfor sunan, ihtiyaçları gideren eylemlerdir.
Krizlerde, hayattan geri çekilmeye karşı olmalıdır.
Çağımızın endişeli, huzursuz tüketicilerine sakinlik sunabilmelidir.

10.Her alana, coğrafyaya, sınıfa yayılıyor.
Pazarlamada E sınıfı devrimi gerçekleşiyor. Alttakiler büyük bir potansiyel.
Boş zamanları değerlendirme dahil pazarlama her yerde.
Ulusal, bölgesel olarak daha önceleri dikkate alınmayanlara yöneliş başladı.









Hiç yorum yok: